Κατασκευή σελίδας υπό Αργυρίου Μπίρη, ψυχολόγου στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγριάς

Η ψηφιακή επανάσταση

Πόσες φορές έχετε νιώσει κάποιου είδους περιέργεια για την εισαγωγή νέων διαδικτυακών εργαλείων στην τάξη σας;

Είτε σας αρέσουν είτε όχι, οι νέες τεχνολογίες έχουν γίνει μέρος της ζωής των περισσότερων ανθρώπων σε όλο τον πλανήτη.

Είναι ακόμα δυνατό να βρεις ανθρώπους που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την τεχνολογία και αρνούνται να φτάσουν σε αυτόν τον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο: ειδικά μεταξύ των «baby boomers» ή εκείνων που γεννήθηκαν μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο μεταξύ 1946 και 1964.

Αν κοιτάξουμε, ωστόσο, τις πιο πρόσφατες γενιές, για παράδειγμα, τη Γενιά Χ, αυτές που ακολούθησαν, και κυρίως τους μαθητές μας, θα δούμε ότι οι νέες τεχνολογίες αποτελούν φυσικό μέρος της καθημερινής ρουτίνας και της ζωής τους .

Αυτοί οι αποκαλούμενοι «ψηφιακοί ιθαγενείς» γεννήθηκαν σε έναν κόσμο που αποτελείται από μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαδικτυακές αγορές, επιρροές και ούτω καθεξής… ως εκ τούτου, δεν ξέρουν ούτε καταλαβαίνουν πώς ήταν η ζωή πριν από την ψηφιακή επανάσταση.

Φανταστείτε τις σκέψεις τους καθώς κοιτάζουν έναν μεσήλικα που ζει χωρίς smartphone, αγνοώντας τη σημασία λέξεων όπως «λογαριασμός», «αποσύνδεση» ή «podcast».

Οι νέες τεχνολογίες έχουν σίγουρα δημιουργήσει μια σημαντική απόσταση μεταξύ των ψηφιακών ιθαγενών και των προηγούμενων γενεών.

Στην τάξη, γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι για τους εκπαιδευτικούς να αναπτύσσουν θετικές σχέσεις με τους μαθητές τους και να κατανοούν τον κόσμο τους με τα προβλήματα, τον ρυθμό και τα χαρακτηριστικά του.

Η τεχνολογία έχει γίνει απαραίτητη

Ο κύριος λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να εισαχθούν νέες τεχνολογίες στην τάξη είναι ότι οι περισσότεροι μαθητές σήμερα δεν μπορούν να επεξεργαστούν τις πληροφορίες με διαφορετικό τρόπο. Μερικοί χρειάζονται μια οθόνη, ένα βίντεο ή ένα κουίζ για να μάθουν καλύτερα.

Έτσι, ένας δάσκαλος που αφαιρεί εντελώς την τεχνολογία από την τάξη του/της, είναι ένας δάσκαλος που επιβάλλει αυστηρά όρια στους μαθητές σχετικά με τις μαθησιακές τους δυνατότητες.

Οι μαθητές το γνωρίζουν επίσης και μπορούν να αντιληφθούν αυτή την απόσταση: μια απόσταση από αυτούς αλλά και μια απόσταση μεταξύ του σχολείου και του κόσμου έξω από το σχολείο.

Για αυτούς τους λόγους, η διαδικασία διδασκαλίας-μάθησης στις σημερινές κοινωνίες μας δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς την τεχνολογία.

Διαφορετικοί τύποι προγραμμάτων

Ο αριθμός των διαδικτυακών εκπαιδευτικών εργαλείων είναι μεγάλος και αυξάνεται ολοένα και περισσότερο κάθε μήνα.

Τα παρακάτω προγράμματα έχουν χωριστεί σε κατηγορίες. Φυσικά, πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν είναι πάντα δυνατό να ορίσουμε ένα πρόγραμμα σε μία μόνο κατηγορία. Ορισμένα προγράμματα είναι πολύ περίπλοκα και θα μπορούσαν να καταχωρηθούν σε δύο ή τρεις κατηγορίες. Επιπλέον, υπάρχουν κατηγορίες που δεν περιλαμβάνονται εδώ και προγράμματα που δεν είναι δυνατό να κατηγοριοποιηθούν ή που θα μπορούσαν να εφευρεθούν στο μέλλον ως εντελώς νέες κατηγορίες.

Μια εντατική ερευνητική μελέτη, η οποία περιλαμβάνει όλα τα εκπαιδευτικά εργαλεία που υπάρχουν στο διαδίκτυο, θα χρειαζόταν πολύ χρόνο για να ολοκληρωθεί.

Αν δεν με πιστεύετε, ψάξτε στο Google… και θα ξεκινήσετε ένα ατελείωτο ταξίδι μέσα από έναν τεράστιο κόσμο τεχνολογικών εργαλείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διάφορα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

Εδώ, παρουσιάζουμε μια εισαγωγή σε αυτόν τον κόσμο των εκπαιδευτικών εργαλείων και προγραμμάτων, που θα χρησιμεύσει ως πυξίδα και ένας χάρτης που μπορεί να σας βοηθήσει να πλεύσετε προς αυτόν τον νέο και συναρπαστικό ορίζοντα.

Για κάθε κατηγορία, θα βρείτε μια σύντομη περιγραφή, μερικά προγράμματα και τις λειτουργίες τους.

Ας αρχίσουμε!

Α) Προγράμματα σχολικής διαχείρισης

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ :

Αυτά είναι μεγάλα προγράμματα που ονομάζονται επίσης πλατφόρμες. Χρησιμοποιούνται σε επίπεδο σχολείου, που σημαίνει ότι όλοι στο σχολείο (διευθυντές, δάσκαλοι, μαθητές και οικογένεια) χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα που έχει αποφασίσει να χρησιμοποιήσει το σχολείο. Κανονικά, κάθε άτομο πρέπει να έχει ιδιωτική πρόσβαση στην πλατφόρμα (για το λόγο αυτό, εάν οι μαθητές είναι πολύ μικροί, εμπλέκεται η οικογένεια).

Πρέπει να πούμε ότι όλο και περισσότερα σχολεία χρησιμοποιούν πλατφόρμες που προτείνονται από τη χώρα ή την περιοχή τους. Για παράδειγμα, στην Πολωνία, σχεδόν κάθε σχολείο χρησιμοποιεί εθνικά προγράμματα όπως το Vulcan ή το Librus. Στην Ιταλία η Argo είναι γνωστή.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ :

Έχουν τρεις (3) κύριες λειτουργίες:

– Επικοινωνία: Μια πλατφόρμα είναι το κύριο μέσο για επίσημη επικοινωνία, μεταξύ όλων των μερών που αποτελούν το σχολικό σύστημα.

– Ηλεκτρονική εγγραφή: Η πλατφόρμα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως μητρώο για τους μαθητές, αποθηκεύοντας βαθμούς, σημειώσεις και συμμετοχή.

– Κοινή χρήση περιεχομένου: Καθώς το τμήμα επικοινωνίας απευθύνεται σε συνομιλία μέσω φωνής ή κειμένου (chat). Κανονικά, σε ένα πρόγραμμα διαχείρισης σχολείου, μπορεί κανείς να βρει πολλούς χώρους συνεργασίας μέσω των οποίων μπορεί να μοιραστεί περιεχόμενο.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ :

– Office 365: Η πλατφόρμα της Microsoft είναι ίσως η πιο ολοκληρωμένη πλατφόρμα εκπαίδευσης, με πολλές εφαρμογές για επικοινωνία, κοινή χρήση περιεχομένου, κουίζ και πολλές άλλες δυνατότητες.

– Google Classroom: Επίσης η Google, ακολουθώντας τη Microsoft, λάνσαρε τη δική της εκπαιδευτική πλατφόρμα, με το Drive (κοινή χρήση περιεχομένου), ένα σύστημα email και, φυσικά, το Google Classroom, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως πρόγραμμα διαχείρισης τάξης.

Β) Προγράμματα διαχείρισης τάξης: ClassDojo, Edmodo

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ :

Αυτά τα προγράμματα μπορούν να συγκριθούν με τις προηγούμενες πλατφόρμες. Η μόνη διαφορά είναι οι συμμετέχοντες και η ροή επικοινωνίας: Με αυτή, δάσκαλοι, μαθητές και οικογένεια μπορούν να επικοινωνήσουν (σε περίπτωση που οι μαθητές είναι πολύ μικροί) μεταξύ τους. Εν τω μεταξύ, οι διευθυντές σχολείων μπορούν να είναι μέρος της πλατφόρμας και κοινή χρήση περιεχομένου μπορεί να υλοποιηθεί μεταξύ των δασκάλων.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ:

Είναι τα ίδια με τις πλατφόρμες. Μόνο το ηλεκτρονικό μητρώο μπορεί να απουσιάζει εδώ, ανάλογα με τη συγκεκριμένη πολιτική του σχολείου/περιοχής/ή χώρας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ :

– Classdojo: αυτό είναι χωρίς αμφιβολία το πιο επιτυχημένο διαδικτυακό εργαλείο για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο. Είναι διασκεδαστικό να διαχειρίζεσαι μια τάξη και κάθε μαθητής μπορεί να επιλέξει τη δική του εικόνα προφίλ τέρατος. Οι δάσκαλοι μπορούν να συλλέγουν σημειώσεις και να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά εργαλεία για δραστηριότητες εντός της τάξης. Παρέχει επίσης πολύ εύκολη πρόσβαση για σύνδεση με την οικογένεια του μαθητή και εμπλοκή τους σε σχολικές δραστηριότητες.

Γ) Συλλέκτες περιεχομένου

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ :

Για να κατανοήσουμε καλύτερα για τι πράγμα μιλάμε, μπορούμε να χωρίσουμε αυτό το πρόγραμμα σε δύο υποκατηγορίες: πίνακες και νοητικοί χάρτες.

Και στις δύο περιπτώσεις, το εκπαιδευτικό περιεχόμενο (όπως κείμενο, εικόνες, βίντεο, ήχος, αρχεία) μπορεί να συλλεχθεί και να οργανωθεί με διαδραστικό τρόπο.

Για παράδειγμα, οι μαθητές μπορούν να έχουν πρόσβαση σε έναν πίνακα που ονομάζεται «Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος» όπου βρίσκουν υλικό για αυτό το θέμα. Μπορούν επίσης να αλληλεπιδράσουν σε αυτούς τους χώρους και να προσθέσουν περισσότερο υλικό ή ασκήσεις ή απλώς να κάνουν σχόλια.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ :

Κοινή χρήση περιεχομένου: Αυτά τα προγράμματα είναι σαν ένα ωραίο κτίριο όπου μπορεί να αποθηκευτεί και να προστεθεί εκπαιδευτικό περιεχόμενο.

Το κτίριο μπορεί να είναι η τάξη ή ένα μαθησιακό αντικείμενο ή ένα συγκεκριμένο θέμα. Οι μαθητές μπορούν να εισέλθουν στο κτίριο και να το εξερευνήσουν.

Αυτά τα προγράμματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά την επεξήγηση ενός θέματος. Προσθέτουν και παρέχουν μεγάλη υποστήριξη στη μάθηση των μαθητών.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ :

Ένα άλλο πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα είναι το Trello , το οποίο είναι μια καλή δωρεάν εναλλακτική για το Padlet .

– Οι νοητικοί χάρτες είναι μεγάλο βοήθημα για μαθητές και δασκάλους σε μια τάξη. Δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά η τεχνολογία επιτρέπει την αλληλεπίδραση στον ίδιο χάρτη με εκπληκτικά εποικοδομητικό τρόπο.

Το Popplet για iOS και το MiMind για Android είναι από τα πιο γνωστά και αποτελεσματικά εργαλεία για τους Mind Maps.

Δ) Κουίζ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Δεν είναι απαραίτητο να εξηγήσουμε λεπτομερώς τι είναι ένα διαδικτυακό κουίζ αλλά μπορεί να οριστεί ως ένα σύνολο ερωτήσεων που πρέπει να απαντήσουν οι μαθητές για να κερδίσουν έναν διαγωνισμό.

Οι ερωτήσεις μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με το πρόγραμμα (πολλαπλής επιλογής, ανοιχτού τύπου ή συμπλήρωσης του κενού). Το επίπεδο του ανταγωνισμού εξαρτάται από το πρόγραμμα και το είδος του παιχνιδιού (ατομικό ή ομαδικό, με ή χωρίς βαθμούς).

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ:

Μάθετε διασκεδάζοντας: Η χρήση παιχνιδιών και κουίζ στην τάξη είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθετε διασκεδάζοντας.

Τα παιχνίδια αυξάνουν φυσικά το κίνητρο των μαθητών και μπορούν επίσης να αλλάξουν την ιδέα του σχολείου που δυστυχώς θεωρείται, πολύ συχνά, ως ένα βαρετό μέρος.

Η μόνη σύσταση είναι να πείτε στους μαθητές ότι το παιχνίδι είναι πολύ σοβαρό πράγμα. Είναι καταπληκτικό να διασκεδάζεις, αλλά το θέμα είναι ακόμα να μάθεις κάτι!

Μια εξαιρετική ιδέα είναι να πείσετε τους μαθητές να δημιουργήσουν ένα κουίζ που είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό για τη μάθησή τους.

Τι γίνεται αν δεν έχουν κίνητρο να δημιουργήσουν το κουίζ αλλά θέλουν απλώς να το παίξουν;

Ξεκινήστε έναν διαγωνισμό μεταξύ των τάξεων για το ποιος θα μπορέσει να δημιουργήσει το καλύτερο κουίζ!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ :

– Kahoot: Αυτό είναι το πιο διάσημο διαδικτυακό εργαλείο για την εκπαίδευση. Εάν έχετε αρχίσει να το χρησιμοποιείτε στην τάξη σας, πιθανότατα έχετε ακούσει επίσης τους μαθητές σας να ζητούν να παίξουν περισσότερες από μία φορές.

– Quizizz: Ένα κουίζ που μπορεί να συγκριθεί με το Kahoot, λιγότερο γνωστό αλλά τεχνικά εξαιρετικό, με πολλές επιλογές για ερωτήσεις.

Ε) Προγράμματα βίντεο-μαθημάτων

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ :

Μερικοί άνθρωποι λένε ότι τα βίντεο είναι η νέα τέλεια μορφή για κοινή χρήση πληροφοριών στις μέρες μας.

Δεν χρειάζεται να ρωτήσετε αν οι νέες γενιές προτιμούν να διαβάσουν ένα βιβλίο ή να παρακολουθήσουν ένα βίντεο: Έχετε ήδη την απάντηση.

Υπάρχουν πολλά προγράμματα που μπορούν εύκολα να χρησιμοποιηθούν για τη μετατροπή ενός απλού βίντεο σε μάθημα βίντεο.

Αυτό σημαίνει την προσθήκη διαδραστικών στοιχείων στο βίντεο όπως ερωτήσεις, ηχητικές σημειώσεις και συνδέσμους.

Στο τέλος, ένα θέμα μπορεί να εξηγηθεί σε ένα βίντεο με κουίζ που επιτρέπουν σε μαθητές και καθηγητές να έχουν άμεση ανατροφοδότηση.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ :

Ένας άλλος τρόπος για να διδάξετε ένα μάθημα: Τα μαθήματα βίντεο, αφού δημιουργηθούν, είναι ανεξάρτητα στοιχεία που λειτουργούν με οποιαδήποτε περαιτέρω βοήθεια. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν, για παράδειγμα, ως το κεντρικό τμήμα μιας Αναποδογυρισμένης Τάξης (flipped classroom).

Οι μαθητές μπορούν να τα μελετήσουν στο σπίτι, ενώ ο δάσκαλος προετοιμάζει μια συλλογική, πρακτική δραστηριότητα στην τάξη.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ :

– EdPuzzle: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαδικτυακά βίντεο ή να ανεβάσετε βίντεο που έχετε δημιουργήσει και να τα διατηρήσετε ιδιωτικά.

Στη συνέχεια, τροποποιήστε τα βίντεο προσθέτοντας πληροφορίες, συνδέσμους, ερωτήσεις και, στη συνέχεια, μοιραστείτε το βίντεο με τους μαθητές σας. Η πρόοδος των μαθητών μπορεί να παρακολουθείται ζωντανά. Πρόκειται για ένα ισχυρό εργαλείο που κάθε δάσκαλος πρέπει να δοκιμάσει τουλάχιστον μία φορά.

– Fluentkey: Το πρόγραμμα είναι παρόμοιο με το EdPuzzle, αλλά είναι ειδικά για καθηγητές ξένων γλωσσών (ακόμα και αν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για άλλα μαθήματα), καθώς έχει συγκεκριμένες δραστηριότητες που εστιάζουν στις δεξιότητες ακρόασης.

ΣΤ) Μικρά εργαλεία για κάθε θέμα

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Υπάρχουν πολλά προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί για να ικανοποιούν τις ανάγκες καθηγητών συγκεκριμένων αντικειμένων. Μπορείτε να βρείτε κάτι χρήσιμο για κάθε θέμα. Εδώ θα απαριθμήσουμε μόνο μερικά από αυτά.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ :

Η λειτουργία τους είναι πραγματικά διαφορετική ανάλογα με το πρόγραμμα και το θέμα.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ :

– geo ge bra : το πιο γνωστό πρόγραμμα διδασκαλίας μαθηματικών. Απαραίτητο για κάθε καθηγητή μαθηματικών!

– khan academy: αυτό μπορεί να θεωρηθεί πρόγραμμα για πολλά θέματα: Ακόμα κι αν δημιουργήθηκε για τα μαθηματικά και τις επιστήμες, τώρα καλύπτει και τομείς κοινωνικών επιστημών.

Συλλέγει μια σειρά διαδραστικών και πολυμέσων μαθημάτων για πολλά θέματα και σε διαφορετικές γλώσσες.

– lyrics training: Για όσους τους αρέσει να μαθαίνουν γλώσσες με τραγούδια. Η εκπαίδευση μέσω στίχων γίνεται με ασκήσεις συμπλήρωσης του κενού χρησιμοποιώντας τους στίχους των πιο διάσημων σύγχρονων και παλιών τραγουδιών.

– seterra: Ενδιαφέροντα κουίζ σχετικά με τη γεωγραφία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τάξη ως εξαιρετική υποστήριξη για τα μαθήματά σας.

Ζ) Εκπαίδευση για ασφαλή χρήση της τεχνολογίας

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Ορισμένοι οργανισμοί που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εκπαίδευσης έχουν δημιουργήσει τον δικό τους διαδικτυακό ιστότοπο προκειμένου να διαδώσουν τις ιδέες τους στο διαδίκτυο.

Μερικοί από αυτούς χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να διδάξουν πώς να χρησιμοποιούν την τεχνολογία, σε ενήλικες, δασκάλους και μαθητές, εντός και εκτός σχολείου.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ:

Αυτές οι εταιρείες με τους ιστότοπούς τους είναι υποστηρικτές καλών πρακτικών για τη χρήση της τεχνολογίας, καλύπτοντας σημαντικά θέματα όπως η ασφάλεια, το απόρρητο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η διαδικτυακή κοινή χρήση περιεχομένου και ο διαδικτυακός εκφοβισμός 

Οι δάσκαλοι μπορούν να βρουν έτοιμα μαθήματα που μπορούν απλώς να μελετήσουν, να κατεβάσουν και να υποβάλουν στην τάξη. Υπάρχουν επίσης εμπνευσμένες αφίσες για να κολλήσετε στις αίθουσες των σχολείων και εξαιρετικά βίντεο ευαισθητοποίησης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ :

– commonsensemedia: Αυτός ο ιστότοπος είναι πολύ πλούσιος σε πόρους για εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές για να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν την τεχνολογία με καλό τρόπο.

Η) Νέα πράγματα (ER)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Το λεγόμενο ER (Εκτεταμένη Πραγματικότητα) είναι ένας όρος-ομπρέλα που περιλαμβάνει την AR (επαυξημένη πραγματικότητα) και την VR (εικονική πραγματικότητα). Και τα δύο είναι χρήσιμα εργαλεία για να βοηθήσουν τους μαθητές στη μάθησή τους.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ:

Επιστημονική φαντασία ή πραγματικότητα; Ίσως τα σχολεία του μέλλοντος να είναι γεμάτα μαθητές που φορούν ειδικούς φακούς και γυαλιά με αισθητήρες που θα οδηγούν άβαταρ (ας πούμε κάτι σαν εικονικούς χαρακτήρες) σε προσομοιωμένους κόσμους όπου θα μπορούν να βιώσουν εικονικές πραγματικότητες και να μάθουν πιο αποτελεσματικά και με ασφάλεια.

Προς το παρόν, έχουμε μόνο μερικά εργαλεία που μπορούμε να δοκιμάσουμε, κυρίως κατασκευασμένα από την Google και τη Microsoft, που αποτελούνται από ακουστικά και HoloLens .

Πρέπει να σκεφτούμε πολύ πώς να χρησιμοποιήσουμε τη δύναμη της τεχνολογίας: Ειδικά όταν μιλάμε για εκπαίδευση νέων γενεών. Λίγη γνώση και λίγη σοφία είναι σίγουρα απαραίτητα συστατικά.

Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις δυνατότητες του ER, παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο.

Συμπέρασμα

Μιλήσαμε για τα πιο κοινά και πιο δημοφιλή διαδικτυακά εκπαιδευτικά εργαλεία.

Είμαι βέβαιος ότι πιθανότατα θα έχετε βρει σε αυτό το άρθρο κάτι χρήσιμο και χρήσιμο για εσάς… Το ελπίζω!

Ποια σας αρέσουν περισσότερο; Ποια δεν γνωρίζατε και θα τα κάνατε αμέσως στην πράξη;

Επιτρέψτε μου να μάθω στα σχόλια!

Πηγή:

Brunner, J. (2021, 16 Νοεμβρίου). Online Education Tools for Teachers. Europass Teacher Academy. https://www.teacheracademy.eu/blog/online-education-tools/

Παρασκευή μηλόπιτας

Χθες στο Ειδικό Σχολείο της Αγριάς ομάδα μαθητών εργάστηκε στην κουζίνα του σχολείου με στόχο την παρασκευή μηλόπιτας. Αρχικά τα παιδιά έπρεπε να διαβάσουν τη συνταγή, να ετοιμάσουν τα υλικά και τα σκεύη που θα χρησιμοποιούσαν. Στη συνέχεια μετρήσαμε, ζυγίσαμε και ήρθαμε σε επαφή με τις πρώτες ύλες. Χρησιμοποιήσαμε μαχαίρι και αποφλοιωτή για να καθαρίσουμε και να κόψουμε τα μήλα. Σπάσαμε με προσοχή τα αυγά και ανακατέψαμε καλά τη ζύμη, σκύψαμε πορτοκάλια και εξασκήσαμε τον αμφίπλευρο συντονισμό και τη λεπτή μας κινητικότητα. Η μυρωδιά της κανέλας και του γαρύφαλλου ενεργοποίησε ευχάριστα τον εγκέφαλό μας!! Όταν η μηλόπιτα μπήκε στο φούρνο τα παιδιά βοήθησαν στην καθαριότητα και τακτοποίηση του χώρου. Πλύναμε τα πιάτα και γυρίσαμε στις τάξεις μας περιμένοντας με ανυπομονησία να γευτούμε αυτό που φτιάξαμε.Σε λίγο το σχολείο μοσχομύρισε!! Όλοι απολαύσαμε τη δημιουργία μας.! Συγχαρητήρια στα παιδιά που με τόση χαρά συμμετείχαν στη δραστηριότητα .Στη δράση αυτή συμμετείχε το τμήμα εργοθεραπείας με την κ. Μουστάκα, το τμήμα λογοθεραπείας με την κ. Τσέργα και το βοηθητικό προσωπικού. Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Τάσσο για την προσφορά των Ζαγοριανών μήλων στο σχολείο μας!

Υλικό Erasmus #30715: Σχέδια Μαθημάτων

Μία σειρά σχεδίων μαθήματος που βασίστηκε στα όσα αποκομίσαμε από το εν λόγω πρόγραμμα. Επιστρέψτε για περισσότερα σε λίγο καιρό!

Εξερευνώντας τις θάλασσες!

QR κώδικες!

Plickers!

Κυνήγι θησαυρού!

Ταινία Stop-Motion

Class-Dojo

Συναισθήματα

Άλλο ένα πρόγραμμα Erasmus+ σε εξέλιξη…

Δελτίο τύπου της 22/10/2021

Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία η πρώτη εκ των δύο κινητικοτήτων στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγριάς, στο Σπλιτ της Κροατίας. Το πρόγραμμα με τίτλο “Techno-gamers in the classroom” (παιγνιώδης μάθηση στην τάξη) περιλαμβάνει επιμόρφωση σε εργαλεία, μεθόδους και πρακτικές που με παιγνιώδη, ευχάριστο, ενδιαφέροντα τρόπο αξιοποιούνται από τον εκπαιδευτικό της τάξης, όχι μόνο σε ένα ειδικό σχολείο ή ακόμη σε γενικό δημοτικό σχολείο, αλλά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Στην εποχή που τα πολυμέσα προσφέρουν αδιάκοπα ερεθίσματα, η παραδοσιακή διδασκαλία φαίνεται πως χρειάζεται προσαρμογή ώστε να κρατά το ενδιαφέρον των μαθητών αμείωτο. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι τα περισσότερα εργαλεία είναι δωρεάν ή πολύ φθηνά στη χρήση, εύκολα στην εκμάθηση και πολύ χρήσιμα.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται το plickers, ένα εργαλείο κατά το οποίο ο εκπαιδευτικός υπό τη μορφή κουίζ, βρίσκεται σε θέση ταχύτατα και καθημερινά να αξιολογεί απαντήσεις ολόκληρης της τάξης σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής με τη χρήση ειδικών καρτελών που εκτυπώνει ο ίδιος μέσα από την εφαρμογή άπαξ.

Ακόμη να αναφέρουμε την υπέροχη συλλογή εργαλείων learningapps.org, στην οποία ο ενδιαφερόμενος εκπαιδευτικός θα βρει περίπου ό,τι θέλει για να αλατοπιπερώσει το μάθημά του και να δώσει κίνητρα συμμετοχής στην τάξη. Αντίστοιχο είναι το wordwall.net, ενώ άλλα εργαλεία, όπως το jeopardylabs, το lyricstraining και το blooket προσομοιώνουν τηλεπαιχνίδια μέσω των οποίων πολύ ζωντανά ο εκπαιδευτικός μπορεί να περάσει τη γνώση στους μαθητές.

Φυσικά, ένα πρόγραμμα Erasmus+ είναι κάτι πολύ περισσότερο από μία απλή παράθεση εργαλείων: Είναι εμπειρία, είναι βιωματική επαφή με συναδέλφους από όλη την Ευρώπη, είναι η ουσία αυτού του όμορφου χώρου που λέγεται Ευρωπαϊκή Ένωση. Παράλληλα, είναι μια ευκαιρία για αποπλαισίωση, για γνωριμία με έναν τόπο και δημιουργία διεθνών δικτύων σχολείων.

Ο υπεύθυνος του προγράμματος Αργύρης Μπίρης, ψυχολόγος στο σχολείο της Αγριάς και ο διευθυντής Απόστολος Μιχαλόπουλος, απευθύνουν ανοικτή πρόσκληση σε όποια σχολεία ενδιαφέρονται για μία σύντομη και ουσιαστική παρουσίαση κάποιων εργαλείων στο χώρο τους, διάρκειας 30 λεπτών ή περισσότερο, αν το επιθυμούν ή και του ίδιου του προγράμματος. Για το λόγο αυτό, μπορούν να επικοινωνήσουν με email στο mail@dim-eid-agrias.mag.sch.gr ή στο τηλέφωνο 2428097055.

Το πρόγραμμα Erasmus+ υλοποιείται και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Εικόνα 1: Η εφαρμογή plickers στην τάξη

Εικόνα 2: Η ομάδα των εκπαιδευτικών από όλη την Ευρώπη, στην απονομή βεβαιώσεων μετά το πέρας το προγράμματος

Ευχαριστίες

Το πρόγραμμα Erasmus+ χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ευχαριστούμε πολύ το  ΙΚΥ που μας επέλεξε για την υλοποίηση του προγράμματος μας και την ευκαιρία που μας έδωσε να επισκεφτούμε τις συγκεκριμένες χώρες και να μελετήσουμε τα εκπαιδευτικά τους συστήματα καθώς και τον εκπαιδευτικό οργανισμό Erasmus Courses Croatia.

Δήλωση αποποίησης

Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παραγωγή της παρούσας ιστοσελίδας δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντανακλά τις απόψεις μόνον των δημιουργών, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που εμπεριέχονται σε αυτό.

The European Commission support for the production of this web page does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Δωρεά τοπικής βιομηχανίας στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγριάς

Στο χώρο της γενικής και ιδιαιτέρως της ειδικής αγωγής, κάθε ευκαιρία για επαφή των μαθητών με το κοινωνικό γίγνεσθαι είναι πολύτιμη. Μία τέτοια ευκαιρία προσέφερε το τοπικό εργοστάσιο της εταιρείας «Παπαδοπούλου», στο οποίο οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγριάς μπόρεσαν να παρακολουθήσουν τη γραμμή παραγωγής, να ακούσουν χρήσιμες συμβουλές και να αποτυπώσουν καλές συνήθειες διατροφής. Όμως, η εταιρεία «Παπαδοπούλου» δεν σταμάτησε εκεί: Δείχνοντας ιδιαίτερη κοινωνική ευαισθησία, τόσο πέρυσι όσο και εφέτος ενίσχυσε και περαιτέρω εμπράκτως το σχολείο με την παροχή κατάλληλων για τη διατροφή των παιδιών προϊόντων. «Τα προϊόντα αυτά θα εμπλουτίσουν το πρωινό που ήδη παρέχουμε σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές και θα λειτουργήσουν ως ένα ακόμη κίνητρο χαρούμενης μάθησης με πολλαπλούς τρόπους. Για αυτούς τους λόγους θέλουμε να ευχαριστήσουμε και δημοσίως το ευγενέστατο προσωπικό και την εξαιρετική εταιρεία «Παπαδοπούλου» που στηρίζει όχι μόνο την Ελληνική και τοπική οικονομία αλλά και την παιδεία», τόνισαν ο διευθυντής και το προσωπικό του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγριάς.

Πολυαισθητηριακή βαλίτσα του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Η επίσκεψη του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγριάς Μαγνησίας στο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών Νεάπολης Βόλου, για δραστηριότητες με την πολυαισθητηριακή βαλίτσα του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.

Δείτε εδώ το βίντεο.

Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού

Συγκεντρωθήκαμε, κάναμε δραστηριότητες, ζωγραφίσαμε, περάσαμε καλά!
Όμως ο αθλητισμός δεν είναι “μία ημέρα”. Είναι βίωμα και καθημερινότητα, είναι αυτό που μας αρέσει και μας κρατάει ζωντανούς. Εμπρός λοιπόν, φορέστε τα αθλητικά σας και ορμήξτε: Βουνό, θάλασσα, πισίνα, στάδιο, μονοπάτια, γυμναστήρια, ακόμη και στο σπίτι σας, οπουδήποτε νιώθετε άνετα.

Κατασκευή σελίδας υπό Αργυρίου Μπίρη, ψυχολόγου στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγριάς