Κατασκευή σελίδας υπό Αργυρίου Μπίρη, ψυχολόγου στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγριάς

Γιατί ειδικό; Γιατί της Αγριάς;

Απαντούμε εδώ σε ορισμένες κοινές ερωτήσεις που θέτουν οι γονείς προ της εγγραφής του παιδιού ή των παιδιών τους στο σχολείο μας

Κατεβάστε εδώ το εκτυπώσιμο σε σελίδα Α4 (δύο όψεων) φυλλάδιo του σχολείου μας. Το φυλλάδιο διπλώνει ως τρίπτυχο.

Γιατί να εγγράψουμε το παιδί μας στο δικό σας σχολείο;

Έχοντας να επιλέξετε από τρία τουλάχιστον ειδικά δημοτικά σχολεία στην περιοχή ή ακόμη και την περίπτωση της φοίτησης σε ένα γενικό σχολείο, αυτό είναι πράγματι ένα καλό ερώτημα. Η εμπειρία της φοίτησης του παιδιού σας θα ήταν κάτι που θα σας έπειθε, όμως πριν από αυτό έχουμε να σας πούμε τα εξής:

Διαθέτουμε πολύ έμπειρο προσωπικό με πραγματικό ενδιαφέρον για την εκπαίδευση. Μπορείτε να δείτε ποιοι είναι στη σελίδα μας για το προσωπικό.

Πέρα από αυτό, είναι οι χώροι μας: Το σχολείο μας βρίσκεται σε έναν θαυμάσιο ελαιώνα, δίπλα από τη θάλασσα, μακριά από το πολύβουο και αγχωτικό αστικό περιβάλλον. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε και διάφορες δραστηριότητες σχετικές με αυτό: Περιβαλλοντική εκπαίδευση, επαφή με τη φύση, περιποίηση των φυτών κοκ.

Παράλληλα επίσης με το σχολικό πρόγραμμα, εφαρμόζουμε και διάφορα καινοτόμα και μεγάλης παιδαγωγικής αξίας προγράμματα: Ιππασία, δραστηριότητες πισίνας και σχεδιάζουμε πολλά ακόμη διαρκώς.

Το σχολείο μας διαθέτει ακόμη ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό: Ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές κτλ.

Όλες οι παραπάνω υπηρεσίες προσφέρονται δωρεάν.

Πώς θα περνάει την ημέρα του το παιδί μας;

Το σχολείο μας διαθέτει ένα πλήρες πρόγραμμα: Από την αρχική συγκέντρωση και συζήτηση για την ημέρα μέχρι διαδραστικούς πίνακες, εργοθεραπευτική παρέμβαση, ψυχολογική υποστήριξη, ιππασία και κολύμβηση.

Ακόμη, στο πρόγραμμά μας εντάσσουμε και άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες, εκδρομές, επισκέψεις σε μουσεία, κτλ.

Να τονίσουμε ότι το πρόγραμμα είναι ολοήμερο, δηλαδή υπάρχει η δυνατότητα φοίτησης πέραν του κανονικού ωραρίου για εργαζόμενους γονείς ή γονείς που επιθυμούν για οποιοδήποτε λόγο τη μεγαλύτερη δυνατή παρουσία του παιδιού τους στο σχολείο.

Τι γίνεται με την αλληλεπίδραση (στο μάθημα, στο παιχνίδι, στις δραστηριότητες κτλ.) με άλλα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες;

Είναι ένα κοινό ερώτημα που θέτουν πολύ δικαιολογημένα όλοι οι γονείς παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Ακόμη, τι γίνεται αν το παιδί βλέπει αρνητικές συμπεριφορές; Πώς θα αισθανθεί αν βλέπει παιδιά με σοβαρές κινητικές αναπηρίες; Υπάρχει περίπτωση παλινδρόμησης (δηλαδή το παιδί να κάνει πισωγύρισμα στη συμπεριφορά του);

Σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα απαντούμε ως εξής:

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομοειδή τμήματα, αναλόγως των δυσκολιών και δεν τοποθετούνται με τρόπο που να τα βλάπτει παιδαγωγικά.

Τα τμήματα είναι επίσης τόσο μικρά που κάθε παιδί έχει την προσοχή του εκπαιδευτικού σχεδόν αποκλειστικά καθ’όλη την ημέρα.

Το παιδί σας θα εκτεθεί σε επαφή με παιδιά με κινητικές αναπηρίες, όπως όμως και άλλα παιδιά με λιγότερες δυσκολίες και από το ίδιο. Παράλληλα ωστόσο, θα βρίσκεται σε επαφή με την εκπαιδευτική ομάδα. Οι δυσκολίες που έχουμε μάθει στη ζωή μας να μας απωθούν, για ένα παιδί δεν είναι τόσο σημαντικές όσο φαντάζουν στους ενηλίκους. Είναι κυρίως τα αρνητικά στερεότυπα που περνά η κοινωνία στα μέλη της παρά οτιδήποτε “στραβό”.

Μήπως να προτιμήσω το γενικό σχολείο αντί ένα “ειδικό”;

Αυτό θα ήταν μάλλον λάθος. Εφόσον μία ειδική διαγνωστική υπηρεσία, όπως τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Αξιολόγησης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) ή τα Κέντρα Ψυχικής Υγείας (Κ.Ψ.Υ.) έχουν εξετάσει ενδελεχώς το παιδί σας και έχουν αποφανθεί ότι το καταλληλότερο πλαίσιο εκπαίδευσης είναι αυτό του ειδικού σχολείου θα πρέπει να βασιστείτε στην επιστημονική εμπειρία των ειδικών. Στα γενικά σχολεία το παιδί σας θα δυσκολευτεί πολύ, στην ουσία δεν θα βρίσκεται σε θέση να παρακολουθήσει το πρόγραμμα, θα μένει ως αμέτοχος θεατής. Πιθανώς να μην ενοχλεί στην τάξη, αλλά αυτό απέχει πολύ από το να παρακολουθεί ένα πρόγραμμα που έχει κάτι να του προσφέρει. Ίσως περιοριστεί σε μία γωνία, άπραγο, με ελάχιστη δυνατότητα συμμετοχής στα απαιτητικά και σχεδιασμένα για το μέσο μαθητή προγράμματα του γενικού σχολείου, ουσιαστικά χάνοντας χρόνο που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί παιδαγωγικά.

Επίσης, είναι πολύ πιθανό να γίνει θύμα “μπούλινγκ” (bullying), όπως λέμε, από άλλα παιδιά. Δηλαδή, άλλα παιδιά να το στοχοποιήσουν λόγω της δυσκολίας του και να το κάνουν να αισθάνεται άσχημα (πειράγματα, αποκλεισμός, κτλ.). Ακόμη και αυτό να μη συμβεί, η συμμετοχή του στην κοινωνική ζωή του σχολείου, διαλείμματα, παιχνίδια, εκδηλώσεις, παρέες κτλ. είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι εξαιρετικά περιορισμένη.

Έτσι, η λύση του ειδικού σχολείου είναι η καλύτερη επιλογή. Έπειτα, σκεφθείτε ότι δεν είναι στόχος του σχολείου μας το παιδί σας να παραμείνει σε εμάς, αν έχει δώσει δείγματα ότι μπορεί, έστω και στοιχειωδώς, να ανταπεξέλθει στο πρόγραμμα του γενικού σχολείου. Αξιολογούμε διαρκώς τους μαθητές μας. Σε μία τέτοια περίπτωση, θα φροντίσουμε για την ομαλή του μετάβαση εκεί.

Το σχολείο σας απέχει αρκετά από το σπίτι μας. Πώς θα έρχεται το παιδί μας εκεί;

Αυτό δεν πρέπει να σας ανησυχεί. Το σχολείο διαθέτει τόσο ειδικό λεωφορείο μεταφοράς μαθητών, όσο και ταξί μεταφοράς για πιο απομακρυσμένες περιοχές. Όλα τα παραπάνω μέσα διατίθενται δωρεάν.

Κατασκευή σελίδας υπό Αργυρίου Μπίρη, ψυχολόγου στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγριάς