Κατασκευή σελίδας υπό Αργυρίου Μπίρη, ψυχολόγου στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγριάς

Πρόγραμμα και δραστηριότητες

Τι κάνουμε καθημερινά;

Τα παιδιά είναι ομαδοποιημένα αναλόγως με τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους, ώστε να υπάρχει συνεργασία και το μάθημα να διεξάγεται ομαλά.

Δραστηριότητες στην κουζίνα
Δραστηριότητες στην κουζίνα

Προσπαθούμε να έχουμε μία καθημερινή ρουτίνα ώστε τα παιδιά να έχουν ηρεμία, να μπαίνουν σε πρόγραμμα και να εντάσσονται καλύτερα στην καθημερινότητα του σχολείου. Ωστόσο, η ρουτίνα αφορά μόνο στα ωράρια. Κάθε ώρα είναι διαφορετική, προσαρμοσμένη ενώ παράλληλα υπάρχουν δύο τουλάχιστον ημέρες κάθε εβδομάδα με εξωτερικές δραστηριότητες, ενώ πολύ συχνές είναι και οι ειδικές ημέρες εκδηλώσεων, αθλητισμού, κοινωνικών δραστηριοτήτων, εορτών, επετείων, εορτασμού γενεθλίων κοκ.

 

Χρήση υπολογιστή με ειδικό λογισμικό και μέσα διεπαφής
Χρήση υπολογιστή με ειδικό λογισμικό και μέσα διεπαφής

Το σχολείο διαθέτει ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ψυχολόγο και κοινωνική λειτουργό που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους όχι μόνο στα παιδιά (στήριξη, αξιολόγηση, σχεδιασμό προγραμμάτων κτλ.) αλλά και στους γονείς, όποτε χρειαστούν βοήθεια.

Ο εργοθεραπευτής και η λογοπεδικός μας επίσης αναλαμβάνουν μαθητές στη διάρκεια του προγράμματος, δίνοντας περαιτέρω ώθηση σε τομείς που χρειάζεται.

Πολλαπλές δραστηριότητες καθημερινά
Πολλαπλές δραστηριότητες καθημερινά

Το ζητούμενο στην ειδική αγωγή, πέρα από το ακαδημαϊκό κομμάτι (μαθηματικά, γλώσσα, κτλ.) είναι η κοινωνική εκπαίδευση, η αυτονόμηση, η εκμάθηση σε καθημερινές δεξιότητες κοκ. Το κατάλληλα διαμορφωμένο περιβάλλον του σχολείου αλλά και ο εξαιρετικός περιβάλλων χώρος που είναι ένας ελαιώνας και περιλαμβάνει παιδική χαρά προσφέρεται για επιπλέον δραστηριότητες και εκπαίδευση.

Δεν ξεχνάμε το ακαδημαϊκό κομμάτι
Δεν ξεχνάμε το ακαδημαϊκό κομμάτι

Πρέπει εδώ να τονιστεί επίσης ότι στην παραπλήσια Ελληνική Εταιρία Προστασίας & Αποκαταστάσεως Αναπήρων Προσώπων (ΕΛ.Ε.Π.Α.Π.) προσφέρονται κάθε είδους ειδικές παρεμβάσεις, πέραν αυτών που το ίδιο το σχολείο έχει σχεδιάσει για τους μαθητές του: Εργοθεραπεία, φυσιοθεραπεία, λογοθεραπεία.

Ο διαδραστικός πίνακας διαδραματίζει ρόλο στο μάθημα
Ο διαδραστικός πίνακας διαδραματίζει ρόλο στο μάθημα

Ιππασία

Η θεραπευτική ιππασία είναι μία δραστηριότητα η οποία χρησιμοποιεί την κίνηση του αλόγου, για να βελτιώσει νευρολογικές και αισθητηριακές δυσλειτουργίες σε ασθενείς με κινητικά και νοητικά προβλήματα, ενώ η ιπποθεραπεία, είναι το πιο εξειδικευμένο κομμάτι της θεραπευτικής ιππασίας καθώς πρόκειται για μια φυσιοθεραπευτική, εργοθεραπευτική ή λογοθεραπευτική πράξη, η οποία χρησιμοποιεί, την κίνηση του αλόγου ως μέρος ενός ολοκληρωμένου θεραπευτικού προγράμματος για να πετύχει λειτουργικά αποτελέσματα. Δεν έχει αθλητικό χαρακτήρα. Παραλλήλως, τα παιδιά, εκτός από την κίνηση, έχουν την ευκαιρία να βγουν από το σχολείο και να βρεθούν σε έναν άλλο χώρο στη φύση, καθώς και να πλησιάσουν ένα ζώο.

Κολύμβηση

Είναι ένα πρόγραμμα σταδιακής αισθητικοκινητικής καθοδήγησης με τη μορφή κινητικού μαθήματος του παιδιού με νευροαναπτυξιακά προβλήματα μέσα στο νερό, που στοχεύει στην εξοικείωση και νοητική προσαρμογή του με το υδάτινο περιβάλλον, στην τροποποίηση της κινητικής συμπεριφοράς για κατάκτηση της ισορροπίας και στην απόκτηση ανεξάρτητης κίνησης μέσα σε αυτό. Το επιστέγασμα όλης αυτής της προσπάθειας είναι η ανεξάρτητη κολύμβηση.

Εκδρομές

Φροντίζουμε οι διάφορες εκδρομές να έχουν οπωσδήποτε εκπαιδευτικό χαρακτήρα και να μην είναι μονότονες. Μπορεί να περιλαμβάνουν επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο ή ένα βιομηχανικό μουσείο που διαθέτουν δραστηριότητες ειδικά σχεδιασμένες για παιδιά, περίπατο στην πόλη, δημιουργία αρτοσκευασμάτων σε ειδικό χώρο, μία βόλτα στην αγορά κτλ.

Δείτε εδώ τις διάφορες καθημερινές δραστηριότητες

 

Κατασκευή σελίδας υπό Αργυρίου Μπίρη, ψυχολόγου στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγριάς